El passat 19 i 20 de febrer una delegació de la Fundació Vincle, formada per Xavier Albertí i Jordi Manent, vice-president i coordinador de la fundació respectivament, van desplaçar-se fins a la ciutat d’Alacant per conèixer de prop l’Associació per la Sostenibilitat i la Resiliència (Assolir), una associació d’empresaris que s’ha creat fa menys d’un any. En el web d’Assolir s’explica la seva raó de ser: “Des de la consciència de la nostra identitat cultural i lingüística, que és el fonament des del qual iniciem aquesta aventura, ens proposem fomentar el creixement respectuós amb el territori, defendre la protecció del medi ambient i la sostenibilitat energètica. En Assolir entenem que la contribució de l’empresariat és decisiva en aquest projecte, atesa la seua especial capacitat d’influir en l’entorn econòmic, amb una contribució que pot ser molt determinant en els diferents objectius que ens proposem: cooperació, millores energètiques, transformació social i responsabilitat social”.
Assolir, Associació per la Sostenibilitat i la Resiliència, s’afirma que ‘Des de la consciència de la nostra identitat cultural i lingüística, que és el fonament des del qual iniciem aquesta aventura, ens proposem fomentar el creixement respectuós amb el territori, defendre la protecció del medi ambient i la sostenibilitat energètica
Entre els seus objectius principals hi ha que el valencià sigui consubstancial a l’empresa valenciana, i per això des de l’associació es procura que bona part de les actuacions que duen a terme –actes, conferències, debats– la presència del valencià sigui un fet natural en un territori on, per desgràcia i com és sabut, l’ús del valencià és baix.

El dijous 19 de febrer a la tarda, els representants de Vincle van assistir a la conferència “Com les tecnologies electroquímiques seran clau en la transició energètica?” del jove alacantí Antoni Forner Cuenca, enginyer químic i investigador principal a la Universitat Tecnològica d’Eindhoven (Països Baixos), el qual des del 2019 lidera el grup “Electrochemical Materials and Systems”, centrat en accelerar el desenvolupament i el desplegament de tecnologies energètiques sostenibles. Forner, Premi Princesa de Girona d’Investigació 2025, és tota una promesa de present i de futur pel que fa als avenços científics i tècnics dels processos d’acumulació d’energia derivats d’instal·lacions fotovoltaiques.
Entre els seus objectius principals hi ha que el valencià sigui natural i consubstancial a l’empresa valenciana, i per això des de l’associació es procura que bona part de les actuacions que duen a terme –actes, conferències, debats– la presència del valencià sigui un fet en un territori que, per desgràcia i com és sabut, l’ús del valencià és baix
L’acte, en el qual van assistir una cinquantena de persones i que va tenir lloc a la seu d’Enercoop, la Cooperativa Elèctrica Benèfica Sant Francesc d’Assís de Crevillent, va comptar amb les intervencions de Lourdes Aznar, alcaldessa de Crevillent; Guillermo Belso Candela, president d’Enercoop; Joaquín P. Mas Belso, enginyer i director general d’Enercoop; i David Alpera, president d’Assolir. Alpera va destacar la importància que el valencià sigui una llengua natural en l’àmbit públic i entre l’empresariat.
L’endemà va tenir lloc a la seu d’Assolir una reunió amb representants d’ambdues institucions per conèixer-se millor, intercanviar informació i experiències i explorar possibles col·laboracions en un futur, sobretot col·laboracions centrades en la normalització de la llengua. Entre els representants d’Assolir hi van assistir David Alpera, president, i l’advocat Ricard Sala, secretari, i el membre de la junta Robert Vilaplana. Confiem que aquesta coneixença doni fruits i ajudi a teixir més aquesta Xarxa d’empreses per la llengua.

